📌📌 قابل توجه کلیه دانشجویان - سوالات متداول در رابطه با امور ثبت نام و انتخاب واحد
| تاریخ ارسال: 1404/6/23 |
سوالات متداول در رابطه با امور ثبت نام و انتخاب واحد:
1- اخذ دروس بین گرایشی دانشجویان ارشد ( چند درس، چند واحد و ...) ممکن هست؟
جواب: دانشجویان کارشناسی ارشد تنها مجاز به اخذ یک درس بین گرایشی در طی تحصیل می باشند.
دروس بین رشته ای نمی توانند از دروس جبرانی گرایش های دیگر باشند (مسئولیت اخذ واحد جبرانی به جای درس اختیاری خارج از گرایش با شخص دانشجو خواهد بود).
2- پایان نامه ارشد چه ترمی اخذ شود و در صورت ادامه دار شدن تحصیل آیا باید دوباره اخذ گردد؟
جواب: پایان نامه کارشناسی ارشد باید در ترم سوم اخذ گردد که دانشجویان بتوانند پروپوزال خود را به تصویب برسانند و تا زمانی که دانشجو در سامانه گلستان درخواست دفاع نداده است، پایان نامه را باید اخذ نماید.
3- برای اخذ دروس جبرانی ایمیل به خانم ها قاسملو، داشخانه و اکبری.
جواب: برای اخذ دروس جبرانی دانشجو درخواست خود را با ذکر نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، نام درس جبرانی، و شماره درس به کارشناس تحصیلات تکمیلی-کارشناسی ارشد ارسال نماید. با پیگیری کارشناسان تحصیلات تکمیلی، آموزش کارشناسی درس را فعال کرده و دانشجو شخصا در سامانه گلستان اقدام به اخذ واحد نماید.
برای مشاهده دروسی که در سبد درسی دانشجو نمی باشد (دروس بین گرایشی)، دانشجو باید شماره درس را در چهار خانه خالی مربوط به کد درس، کامل تایپ نماید تا درس قابل مشاهده و قابل اخذ شده و در انتها روی اعمال تغییرات، کلیک نماید.
4- حداقل و حداکثر واحد های قابل اخذ مقطع کارشناسی ارشد چند است؟
جواب: دانشجوی کارشناسی ارشد باید بین 8 تا 15 واحد درسی در هر ترم اخذ نماید. تنها استثناء برای دانشجویانی است که کلیه واحدهای درسی خود را گذرانده باشند و تنها واحد پایان نامه (6 واحد) را باید اخذ نمایند.
5- کد پایان نامه و سمینار دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی های مختلف به چه صورت است؟
جواب: دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه و نوبت دوم وروی 1401 کد 21 باید پایان نامه و سمینار را اخذ نمایند. دانشجویان پردیس با کد 34 پایان نامه و سمینار را اخذ نمایند.
6- کد پایان نامه و سمینار دانشجویان دکتری ورودی های مختلف به چه صورت است؟
جواب: دانشجویان دکتری می باید کد درس پایان نامه را مانند ترمهای ثبت نامی پیشین انتخاب نمایند. دانشجویانی که برای نخستین بار، واحد درسی پایان نامه را اخذ می نمایند باید دقت نمایند کدی از پایان نامه اخذ گردد که مجموع واحدهای درسی دوره آموزشی (کلیه گروههای آموزشی به غیر از حمل و نقل 15 واحد و حمل و نقل 16 واحد) و واحد پایان نامه (کلیه گروههای آموزشی به غیر از حمل و نقل 21 واحد و حمل و نقل 20 واحد)، 36 واحد باشد.
7- افزایش ظرفیت دروس در بازه زمانی انتخاب واحد و حذف و اضافه چگونه است؟
جواب: برای کلیه گرایش ها دانشجوی متقاضی، درخواست خود را به مدیر گروه ایمیل و یا به ایشان مراجعه حضوری نماید. برای اعمال در سیستم گلستان، موافقت مدیر گروه کتبا یا از طریق ایمیل برای کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل گردد. چنانچه مشکلی در تماس با مدیر گروه باشد با سرکار خانم میرزانژاد کارشناس گروهها تماس 73227190 گرفته شود.
8- درخواست مرخصی، کمیته و ...
جواب: برای درخواست مرخصی و کمیته منتخب دانشجو باید در سیستم گلستان پیشخوان خدمت، درخواستهای آموزشی را در سامانه ثبت نمایید.
کمیته منتخب برای افزایش سنوات (برای دانشجویانی که سنواتشان به اتمام رسیده، ازدواج، بیماری، مشکلات آزمایشگاهی و ...)، حذف ترم، حذف اضطراری و حذف پزشکی بیش از یکبار در دوران تحصیل و ... تکمیل می گردد.
9- تخفیف شهریه در صورت اخذ رتبه های برتر برای دانشجویان نوبت دوم به چه صورت است؟
جواب: دانشجوی روزانه و نوبت دوم با مراجعه و یا ارسال ایمیل به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده، درخواست خود را اعلام نماید. سپس نامه ای از دانشکده برای معاونت آموزشی دانشگاه ارسال خواهد شد که پس از این مرحله، دانشجو درخواست خود را از معاونت آموزشی دانشگاه پیگیری نماید.
دانشجوی پردیس به خانم عبدالهی و دانشجوی آموزش الکترونیکی به خانم محرابی (محل استقرار کارشناس: ساختمان شماره یک دانشکده فناوری نوین) مراجعه نمایند.
10- امور مهمان و تغییر گرایش
جواب: برای مهمان شدن دانشجو به سایر دانشگاه ها باید در سامانه گلستان، پیشخوان خدمت درخواست خود را به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز ثبت و تا نهایی شدن آن پیگیری نماید. دانشجویانی که به دانشکدهها دیگر میخواهند مهمان شوند باید فرمهای مورد نظر را از سایت دانشکده دانلود، امضاها را تکمیل و به دانشکده مقصد برسانند. امضای الکترونیکی استاد محترم راهنما/مدیر گروه و استاد درس قابل قبول است.
11- توضیحات مربوط به اخذ درس HSE .
جواب: دانشجویان باید در نیمسال اول تحصیلی درس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) را اخذ نموده و آزمون آن را که روزهای چهارشنبه برگزار می گردد، داده و نمره قبولی کسب نماید.
12- روند اخذ و دفاع سمینار ارشد ( اخذ فرم، تعیین تاریخ و ...)
جواب: دانشجو در ترم دوم تحصیلی ملزم به اخذ درس سمینار می باشد و باید فرم تعیین استاد راهنما (در سایت دانشکده) را تا حداکثر انتهای اردیبهشت ماه (ترم دوم) تکمیل (امضاء کامل استاد راهنما و مدیر گروه) و به آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده (روزانه: خانم میرزانژاد، پردیس: خانم ها اکبری و قاسملو) تحویل دهند. سپس در سامانه گلستان در پیشخوان خدمت، تصویب فرم سمینار خود را بارگذاری و ثبت نمایند و تایید ها در سامانه تکمیل گردد.
برای دفاع از سمینار نیز با استاد محترم راهنما، روز و ساعت را هماهنگ کرده و سه روز اداری قبل در سامانه پیشخوان خدمت، درخواست ارائه سمینار را ثبت نمایید. پس از این مراحل، فرم نمره سمینار توسط کارشناس برای استاد سمینار ارسال می شود.
مراتب سمینار چنانچه در بازه های زمانی اعلام شده انجام نشود کسر نمره اعمال می گردد.
تا زمانی که نمره صفر برای درس سمینار دانشجو در سامانه گلستان درج نگردیده است، نیاز به اخذ مجدد سمینار نیست.
دانشجویان آموزش الکترونیکی که 30 واحد گذرانده دارند و تنها واحد سمینار آنان مانده، باید حتما درس سمینار خود را در نیمسال جاری مجددا اخذ نمایند.
13- چگونگی درخواست فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری:
جواب: دانشجو بعد از زمان دفاع باید فرم اصلاحات را از سایت دانشکده اخذ و از اساتید راهنما، داور داخلی و داور خارجی امضاء گرفته و در انتها برای کارشناس آموزش تحصیلات تکمیلی ایمیل نماید. زمانی که فرم نمره پایان نامه و اصلاحات در سامانه گلستان بارگذاری شده باشد، نمره پایان نامه دانشجو توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده در سیستم درج و گزارش 522 سامانه برای دانشجو فعال می گردد. دانشجو پس از فعال شدن گزارش مذکور می تواند تسویه حسابها را انجام داده و در انتها در سامانه گلستان درخواست فارغ التحصیلی دهد.
14- روند اخذ و دفاع پایان نامه ارشد ( اخذ فرم، تعیین تاریخ و ...)
جواب: دانشجو باید 26 واحد (24 واحد درسی به علاوه 2 واحد سمینار ) را گذرانده باشد تا حائز شرایط دفاع گردد. توضیحات بیشتر در لینک زیر:
15- گواهی اشتغال به تحصیل در زمان انتخاب واحد به چه صورت است؟
جواب: امکان صدرو گواهی اشتغال در بازه زمانی انتخاب واحد و حذف و اضافه مقدور نخواهد بود. پس از پایان حذف و اضافه اقدام به این امر نماید.
16- نحوه ارتباط با کارشناسان آموزشی پردیس و آموزش الکترونیکی دانشگاه چگونه است؟
جواب: این همکاران فقط از طریق ایمیل پاسخگو هستند.
با تشکر
دفعات مشاهده: 471 بار |
دفعات چاپ: 48 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر