[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

کانال تلگرام تحصیلات تکمیلی  دانشکده

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
..
برنامه کلاس
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 5/7/93 دفاعیه دکترا ::
AWT IMAGEآقای امید کاویانی پور دانشجوی دکترای جناب آقای دکتر منتظری روز شنبه 5/7/93 از رساله دکترای خود تحت عنوان "تأثیر ناهمواری جاده بر عملکرد و بازیابی انرژی سیستم تعلیق الکترومغناطیسی خودرو " دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 17روز شنبه در آمفی تاتر دانشکده مکانیک برگزار می گردد.

 چکیده:

  در این رساله، عملکرد و بازیابی انرژی سیستم تعلیق الکترومغناطیسی (که شامل یک موتور الکتریکی دورانی است)، در سه حالت غیرفعال، نیمه فعال و فعال، با توجه به اثر ناهمواریهای جاده مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور، سیستم تعلیق الکترومغناطیسی در سه حالت مورد نظر مدلسازی شده و تأثیر پارامترهای مهم بر عملکرد و بازیابی انرژی سیستم تعلیق الکترومغناطیسی خودرو ارائه شده است. از جمله موارد مهمی که بر عملکرد و بازیابی انرژی سیستم تعلیق خودرو تأثیر گذار است، ناهمواریهای جاده می­باشد. از این رو در این تحقیق، یک مکانیزم دو درجه آزادی برای اندازه­گیری پروفیل طولی جاده واقعی به منظور استفاده در شبیه­سازی، طراحی و ساخته شده است. طراحی این مکانیزم به گونه­ای است که خطاهای اندازه­گیری ناشی از تکانهای خودرو کاهش می­یابند. علاوه بر این، در این رساله روش جدیدی برای تبدیل پروفیل اندازه­گیری شده در سرعت متغیر، به پروفیل در سرعت ثابت ارایه شده است. همچنین، یک روش برای تعیین ضرایب کنترلر سیستم تعلیق فعال الکترومغناطیسی با استفاده از الگوریتم ژنتیک پیشنهاد شده است.

  نتایج بدست آمده حاکی از آن است که افزایش سرعت خودرو و چگالی طیف توان ناهمواریهای جاده، منجر به افزایش بازیابی انرژی سیستم­های تعلیق الکترومغناطیسی می­شود ولی در مقابل تأثیر منفی روی عملکرد آنها می­گذارد. نتایج نشان می­دهند که سیستم تعلیق نیمه فعال الکترومغناطیسی، عملکرد بهتر و بازیابی انرژی بیشتری نسبت به حالت غیر فعال آن دارد. علاوه بر این، سیستم تعلیق فعال الکترومغناطیسی هنگام عبور از دست­انداز، فقط در زمان بالا رفتن و پایین آمدن از دست­انداز انرژی بازیاب می­کند و نزدیک به قله دست­انداز، انرژی مصرف می­کند. همچنین طول دست­انداز و سرعت خودرو، می­تواند باعث تحریک فرکانسهای ارتعاشی خودرو شوند ولی ارتفاع دست­انداز، فرکانسهای ارتعاشی خودرو را تحریک نمی­کند.

  واژه‌های کلیدی: سیستم تعلیق الکترومغناطیسی، راحتی سفر، ایمنی خودرو، بازیابی انرژی، ناهمواری جاده

دفعات مشاهده: 3673 بار   |   دفعات چاپ: 390 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4722